Opnieuw nocturne Urban Trail in Mechelen

25/08/2015

Op zaterdagavond 5 december maakt Mechelen zich op voor de tweede editie van de Mechelen Urban Trail. De Urban Trail in Mechelen is onderdeel van de NN Urban Trail® Series en is de enige die na zonsondergang wordt gelopen. In combinatie met de doortocht in vele Mechelse gebouwen en langs monumenten zorgt dit voor een unieke ervaring voor de 4000 deelnemers. Op woensdag 26 augustus om 10u openen de inschrijvingen voor deze unieke loopwedstrijd.

Dit jaar ook door t,arsenaal

De start en finish van de Gazet van Antwerpen Urban Trail Mechelen liggen opnieuw op de Veemarkt. Het parcours is 10 km lang en loopt volledig binnen de Mechelse stadsring.

Een nieuw hoogtepunt op het parcours is t,arsenaal: een cultuurhuis waar een breed en divers publiek zich thuis voelt. Het gebouw naast de Hanswijkbasiliek is nu al enkele decennia de vaste uitvalsbasis van het theatergezelschap en een vertrouwde plek voor theaterliefhebbers. Op 5 december loopt iedereen door de theaterzaal, o.m. ook langs een nieuwe muurschildering van stadsartiest Gijs Vanhee.

Ook het Stadhuis ligt opnieuw op het parcours. Het wordt een hele ontdekkingstocht door het gebouw met een passage door de trouwzaal, raadzaal en sectiezaal. Schepen voor Sport Walter Schroons is blij dat er terug een Urban Trail in Mechelen plaatsvindt: “De Urban Trail was vorig jaar een groot succes. Ook dit jaar wordt het weer een heel evenement. Een kans voor veel sportievelingen om onze mooie stad op een unieke wijze te ontdekken.” Het volledige parcours en de namen van de andere monumenten en gebouwen worden de komende maanden vrijgegeven.

4000 deelnemers

Er worden maximum 4000 deelnemers toegelaten voor deze tweede editie. Er wordt gestart in 5 golven van 800 lopers. De eerste start is voorzien om 20u, vanaf dan wordt er om de 15 minuten gestart. Verwacht wordt dat dit evenement zoals vorig jaar snel volzet zal zijn. De inschrijvingen starten op woensdag 26 augustus om 10u via www.NNurbantrailseries.be.

Steun aan Togo projecten van Mechelen Mondiaal

Het inschrijvingsgeld bedraagt € 25. Wie € 30 betaalt, steunt ook nog eens de twee projecten van Mechelen Mondiaal, dat zich inzet voor kinderrechten in Togo. En ook de organisatie draagt nog haar steentje bij. Togo Debout vzw wil straatkinderen in de hoofdstad Lomé een betere toekomst bieden. Met het project 'Mon Refuge' wil Togo Debout ronddolende kinderen opsporen. De kinderen krijgen zo snel mogelijk tijdelijk onderdak en basisverzorging. Daar hoort ook psychologische bijstand bij. Plan België gaat de strijd aan tegen kinderhandel en kindhuwelijken in Togo. Plan België ijvert ervoor dat zowel jongens als meisjes eigen keuzes durven maken door hen bewust te maken van hun rechten, hen te voorzien van informatie, kennis en levensvaardigheden.

Gratis trainingsschema en loopgadget

Verzekeringsbedrijf NN Insurance en vermogensbeheerder NN Investment Partners zijn meer dan gewoon titelsponsor van de de NN Urban Trail® Series. Al wie zich inschrijft voor de Gazet van Antwerpen Urban Trail Mechelen krijgt van NN een gratis en gepersonaliseerd Energy Lab trainingsschema van 8 tot 12 weken.

NN verrast daarnaast alle deelnemers in Mechelen met een leuk loopgadget!

Praktisch

Start en finish: Sint-Romboutscollege, Veemarkt.

18u00: start ophalen T-shirt en borstnummer.

20u00: start wave 1

20u15: start wave 2

20u30: start wave 3

20u45: start wave 4

21u00: start wave 5

De deelnemers ontvangen na afloop in het Sint-Romboutscollege dankzij Delhaize een lekker soepje en dankzij Brouwerij Het Anker opnieuw een Maneblusser.

Meer info: www.nnurbantrailseries.be - www.facebook.com/urbantrailBE