Bij NN willen we mensen helpen zorgen voor wat zij echt belangrijk vinden. In de eerste plaats: je gezondheid, je financiële toekomst. Daarom lanceren we of engageren we ons graag voor diverse initiatieven die bijdragen tot deze missie. Altijd met de bedoeling om zoveel mogelijk mensen te helpen via toegankelijke projecten op lange termijn.

Bij ons draait het om  jou. Dat is ons engagement.

Onderzoek naar een lang en gelukkig leven

Meer inzicht dankzij de leerstoel Lang en Gelukkig Leven

NN Lanceerde in 2017 samen met de UGent de leerstoel ‘Perspectieven op een lang en gelukkig leven’. Als beschermingsexpert willen we met ons Nationaal Geluksonderzoek inzicht krijgen in wat de Belg gelukkig maakt en hoe wij daarbij kunnen ondersteunen.  Ontdek concrete tips, tricks & tools op gelukkigebelgen.be.

Future Matters

Wat is Corporate Social Responsibility (CSR)?

De wereld van morgen, de toekomst van onze kinderen. Dat is waar ook NN wil over waken.
Daartoe is CSR in het leven geroepen: een maatstaf om te meten hoe een onderneming omgaat met Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO). Het is een koepelbegrip dat alle bijdragen van een bedrijf aan duurzame ontwikkeling omvat.

Het betreft vrijwillige initiatieven rond People (sociaal welzijn), Planet (milieu), Prosperity (economische welvaart) en Participation (organisatorisch welzijn). NN vult de 4 P’s als volgt in:

  • People: oog hebben voor het sociaal welzijn van haar stakeholders
  • Planet: altijd denken aan de impact op milieu en maatschappij
  • Prosperity: winst maken vanuit een langetermijnperspectief
  • Participation: ondernemerschap en initiatief stimuleren bij stakeholders

Initiatieven van NN-medewerkers

Onze medewerkers hebben het hart op de juiste plaats

Onze medewerkers zetten zich met veel plezier in voor zij die het minder getroffen hebben en te kampen hebben met ziekte of armoede.

No2caNcer: steun aan het onderzoek naar kanker

Het No2caNcer team zamelt geld in voor de strijd tegen kanker. En dat met ludieke acties, het hele jaar door. Zo verkopen onze medewerkers tijdens de middagpauze gezonde snacks als soep en aardbeien. Of zetten ze sportieve events op poten waarbij collega’s zich kunnen laten sponsoren.

De opbrengst? Die wordt verdubbeld door het NN Managementteam. En gaat daarna naar verenigingen zoals het Kinderkankerfonds, Kom op tegen Kanker en Think Pink.

Bezoek onze Facebookpagina voor recente acties.

No 2 Cancer

Les Restos du Cœur: inzameling van voedsel

Les Restos du Coeur is een sociale organisatie die zich sinds 1985 ontfermt over wie het niet breed heeft in onze maatschappij. Dat doen ze door gratis maaltijden aan te bieden aan kansarmen en aantal van hen tewerk te stellen met het oog op sociale re-integratie.

NN was gecharmeerd door dit initiatief en zamelt elk jaar voeding en hygiëneproducten in bij collega’s. Op die manier hebben we al honderden kilo’s koffie, soep, ravioli en dergelijke een nuttige bestemming kunnen geven.

Lees meer over Les Restos du Coeur

Jongeren en onderwijs

We helpen jongeren op hun pad naar de arbeidsmarkt

Bij NN willen we jonge mensen al tijdens hun studie laten kennismaken met het echte bedrijfsleven. Een beperkte groep jongeren bieden we hulp bij het behalen van het diploma van hun dromen.

Vlajo Innovation Camp

Vlajo staat voor Vlaamse Jonge Ondernemingen, een organisatie die bruggen bouwt tussen onderwijs en bedrijfsleven. In een Vlajo Innovation Camp brainstormen teams van leerlingen uit de derde graad secundair onderwijs en studenten hoger onderwijs. De teams krijgen de opdracht voor een bepaald probleem een innovatieve oplossing uit te werken. Tussendoor krijgen ze advies van deskundigen. Ze stellen een businessplan op en presenteren hun idee voor een jury.

NN is een actieve partner hierbij. We laten jongeren nadenken over de verzekeringsnoden van de toekomst. Zo leren ze hoe het is om een nieuw product te ontwikkelen. Komen er interessante concepten uit de bus, dan kan NN daar meteen mee aan de slag gaan.

Lees meer over Vlajo

Vlajo Innovation Camp