NN biedt nu NN Lifelong Income, een levenslang gewaarborgde rente, aan via de makelaars

15/11/2018

NN Lifelong Income biedt een gewaarborgd aanvullend inkomen, zonder beperking in de tijd, om je levensstandaard na je pensioen te behouden.

Brussel, 15 november 2018 – Door het verzekeringsproduct NN Lifelong Income via zijn makelaarsnetwerk beschikbaar te stellen, wil levensverzekeraar NN meer Belgen de voordelen van deze levenslang gewaarborgde rente laten genieten. Met een gemiddeld netto-pensioen van naar schatting 1.100 euro en uitgaven van 1.733 euro (alleenstaande) tot 2.599 euro (koppel)* redt 50% van de gepensioneerde Belgen het financieel niet. Een NN Lifelong Income-contract geeft hen levenslang een stabiel aanvullend inkomen. Deze verzekering biedt een combinatie van voordelen die je nergens anders op de Belgische markt vindt en focust atypisch niet op vermogensopbouw voor pensionering, maar op financiële gemoedsrust na je pensioen. Levensverzekeraar NN speelt met deze oplossing in op de verwachtingen van de makelaars en op de behoeften van de klanten, die bezorgd zijn over hun toekomstige financiële situatie.

Een vast inkomen als aanvulling op het wettelijk pensioen

Als levensverzekeraar is NN van mening dat ons welzijn en ons geluk onze beste levensverzekering zijn. Maar geluk betekent voor ieder van ons iets anders. Hoewel elk van ons uniek is, willen we allemaal zo lang mogelijk gezond en gelukkig leven. Het pensioen jaagt evenwel veel mensen schrik aan, omdat ze zich zorgen maken over het lage wettelijke pensioen. Die ongerustheid is niet zonder reden: volgens de statistieken van de Federale Pensioendienst ligt het gemiddelde nettoloon van een 60-jarige werknemer (€ 2.500) liefst 56 % hoger dan het gemiddelde netto-pensioen (€ 1.100).

"Dat aanzienlijke verschil toont aan dat je met het wettelijke pensioen niet dezelfde levensstandaard kunt behouden. Hoewel sommigen daarop anticiperen en een kapitaal proberen op te bouwen, garandeert geen enkele oplossing tegenwoordig een stabiel inkomen na pensionering zonder beperking in de tijd. Voor hun investeringen zijn de Belgen meer op zoek naar zekerheid dan naar winst. In die context zijn de voordelen van NN Lifelong Income meteen duidelijk: het is een oplossing die beantwoordt aan een reële behoefte van wie de pensioenleeftijd nadert of heeft bereikt," zegt Jan Van Autreve, CEO NN Belgium.

Innoverende combinatie op de markt

De verzekeringsoplossing van NN is bedoeld voor wie (bijna) gepensioneerd is: personen van 50 tot 85 jaar kunnen intekenen op een NN Lifelong Income-contract. Bij de intekening betaalt de verzekeringnemer een eenmalige premie, die NN zal investeren in een tak 23-fonds. Op elke vervaldag van het contract wordt de evolutie van de reserve van het contract geanalyseerd, met eventueel een hogere rente tot gevolg.

NN Lifelong Income is vooral interessant omdat het een levenslange rente waarborgt. De rente, die wordt bepaald door de leeftijd van de verzekerde bij de intekening en het bedrag van de eenmalige premie, kan immers niet dalen, zelfs niet bij een beurscrisis. Maar als de beursschommelingen een positieve impact hebben op de opgebouwde reserve, kan de rente stijgen. De levenslange garantie betekent ook dat je de rente blijft ontvangen, zelfs al is er geen reserve meer. Aangezien de oorspronkelijke rente ten slotte volledig vrijgesteld is van belastingen, heeft de verzekeringnemer de zekerheid een nettobedrag op zijn bankrekening te ontvangen. Alleen bij een renteverhoging wordt het verschil tussen de nieuwe en de oorspronkelijke rente belast aan 30% (te vermeerderen met de gemeentelijke opcentiemen).

Jan Van Autreve: "Traditioneel richt de financiële sector zich op vermogensopbouw. Veel mensen hebben een groepsverzekering of pensioenoplossing voor zelfstandigen. Daarnaast hebben vele Belgen de weg naar pensioensparen gevonden. Echter op het moment dat de pensionering voor de deur staat, worden er weinig oplossingen aangereikt, en staan mensen er soms alleen voor. NN wil ook deze klanten helpen. Om die reden bieden we nu een uniek product aan: NN Lifelong Income. Deze oplossing heeft enkele concrete voordelen voor de klant. Allereerst is er de levenslang gegarandeerde rente, die wel kan stijgen, maar nooit kan dalen. Daarnaast is de oorspronkelijke rente, onder de huidige fiscaliteit, volledig vrijgesteld van belastingen. Alleen een mogelijke verhoging wordt belast. Verder blijft de klant eigenaar van de waarde van het contract of de reserve, en heeft hij de mogelijkheid om de reserve volledig (of onder voorwaarden gedeeltelijk) op te nemen, wat flexibiliteit biedt bij onvoorziene omstandigheden. Als laatste wordt de overblijvende reserve uitgekeerd aan de begunstigde van je keuze, en blijft dit dus niet achter bij de verzekeraar."

Meer info?

Meer informatie over de pensioenoplossingen van NN vindt u op: nn.be/pensioen

Alle informatie over NN Lifelong Income vindt u op: www.nn.be/nnlifelongincome
U vindt er de commerciële brochure, de Algemene voorwaarden, het Essentiële Informatie Document, het Document met Andere precontractuele informatie en het Beheersreglement.

NN Lifelong Income is een levensverzekeringsproduct van NN Insurance Belgium NV waarvan het rendement afhangt van een investeringsfonds (Tak 23) waarmee NN Insurance Belgium NV een levenslang gewaarborgde rente betaalt.

Over NN

Als levensverzekeraar biedt NN bescherming dankzij innovatieve oplossingen (invaliditeit en overlijden, pensioenopbouw tak 23) en via een sterk netwerk van makelaars en bankpartners. NN telt 1,4 miljoen klanten in België en behoort tot NN Group, een internationale verzekeraar en vermogensbeheerder met een uitstekende kapitaalspositie, actief in 18 landen wereldwijd.

Over NN Group

NN Group is een internationale financiële dienstverlener, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. De groep biedt, met haar medewerkers, producten en diensten aan op het gebied van pensioenen, verzekeringen, vermogensbeheer en bankactiviteiten aan circa 17 miljoen klanten. De belangrijkste merken van NN Group zijn Nationale-Nederlanden, NN, Delta Lloyd, NN Investment Partners, ABN AMRO Verzekeringen, Movir, AZL, BeFrank en OHRA. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Voor meer informatie over NN: www.nn.be

PERSCONTACT
Perscontact NN in België