Officiële lancering van NN op de Belgische markt

07/04/2015

Nieuwe naam voor verzekeren en beleggen in België

Officiële lancering van NN op de Belgische markt

De verzekeringsentiteiten en de fondsenbeheerder van ING veranderen vandaag officieel van naam. Zij worden respectievelijk NN Insurance en NN Investment Partners Belgium. De bank ING België verandert niet van naam.

Als gevolg van de opsplitsing binnen ING Groep tussen enerzijds bankactiviteiten en anderzijds verzekeringen en fondsenbeheer (asset management), zoals in 2009 overeengekomen met de Europese Commissie, zijn deze laatste activiteiten al sinds vorig jaar gegroepeerd binnen NN Group (www.nn-group.com).

NN Group - waarvan ING Groep alsnog 55% van het kapitaal in handen heeft -  heeft een sterke aanwezigheid in meer dan achttien landen, vooral in Europa. Binnen NN Group werken ongeveer 12.000 medewerkers voor meer dan 15 miljoen klanten. In België zorgen een 400-tal medewerkers  voor ongeveer 1 miljoen klanten.

Vandaag veranderen de namen van de verzekeraars en de fondsenbeheerder:

• ING Life Belgium wordt NN Insurance Belgium
  • ING Non Life Belgium wordt NN Insurance Services Belgium
  • ING Investment Management Belgium wordt NN Investment Partners Belgium.

Ook het merendeel van de  beleggingsfondsen van ING Investment Management verandert van naam.

De verzekeringsproducten zullen nog steeds onder de merknaam ING verdeeld worden door ING Bank België met NN als verzekeraar. De klanten zijn rechtstreeks geïnformeerd over de naamsverandering, hun producten en diensten blijven behouden en zij hoeven zelf geen enkele actie te ondernemen.

ING België blijft een kerndistributiepartner voor NN waardoor er voor de ING cliënten niks verandert. De vertrouwde producten, mensen en service blijven hetzelfde. Net als vandaag kunnen ze ook in de toekomst bij hun bank terecht voor hoogwaardige verzekerings- en beleggingsproducten, waaronder fondsen.

NN zal in de toekomst ook via andere distributie partners zijn producten en diensten aanbieden.

NN onderscheidt zich door een frisse kijk op verzekeringen

NN dient zich aan als een frisse, nieuwe verzekeraar met sterke historische roots (De Vaderlandsche) op de Belgische markt. NN wil klanten helpen om te beschermen wat belangrijk is voor hen.  NN streeft er daarbij naar om verzekeringsproducten en –diensten begrijpelijker en transparanter te brengen. Het creëren van een uitstekende klantervaring staat daarbij centraal. Vandaag gebeurt dat al voor de auto- en woningverzekeringen, maar ook voor pensioen- en spaarverzekeringen die via ING België worden aangeboden.

Het vernieuwende karakter van NN wordt verder onderstreept door de nieuwe kantoren in Diegem, waar bij 400 medewerkers van NN volgens de principes van “Het Nieuwe Werken” elke dag de klanten van dienst zijn.

Quinten Fraai, CEO NN Belgium “Bij NN werken we elke dag hard om verzekeren van onze klanten eenvoudig, en inzichtelijk te maken, zodat zij goed beschermd en zelfverzekerd het leven kunnen leiden zoals ze zich dat voorgesteld hebben. Voor vandaag én voor morgen”.

De strategie van de fondsenbeheerder blijft onveranderd

NN Investment Partners gelooft in partnerships waarin de wensen en uitgangspunten van de klanten vertaald worden naar een beleggingsoplossing die hier op aansluit. De fondsenbeheerder doet er alles aan om zijn klanten te helpen bij het vervullen van hun dromen en het bereiken van hun financiële doelen. Hij blijft investeren in zijn mensen, producten en diensten om de best mogelijke resultaten neer te zetten. De strategie, gericht op een grotere en betere onderneming, blijft onveranderd. Enerzijds als aanbieder van Belgische en Luxemburgse beleggingsfondsen voor particuliere beleggers. Anderzijds als beheerpartner voor institutionele klanten voor wie beleggingsstrategieën, beleggingsoplossingen op maat en pensioenoplossingen ontwikkeld worden.

Wim Roelant, CEO NN Investment Partners Belgium: “Met dezelfde service, dezelfde filosofie en dezelfde mensen blijft NN Investment Partners sterk aanwezig op de Belgische markt”.

Voor cliënten van ING België verandert niets

ING België biedt haar cliënten als universele directe bank via verschillende kanalen een brede waaier aan producten en diensten aan, waaronder beleggingsoplossingen en verzekeringen. Deze vorm van dienstverlening en de naam ING België blijven ongewijzigd.

ING België werkt samen met verschillende partners, waaronder NN verzekeringen en NN Investment Partners (in het kader van ‘open guided architecture’, waarbij de cliënt de keuze heeft tussen beleggingsfondsen  van verschillende geselecteerde fondsenbeheerders). ING België blijft ook in de toekomst samenwerken met deze gewaardeerde partners. Voor de cliënten van ING België verandert er dus niets.