NN Group is voornemens een openbaar bod uit te brengen op Delta Lloyd

05/10/2016

Den Haag, 5 oktober 2016

NN Group kondigt vandaag aan haar visie op de rationale en de voordelen van het combineren van Delta Lloyd en de Nederlandse en Belgische activiteiten van NN Group te hebben gedeeld met de Raad van Bestuur en de Raad van Commissarissen van Delta Lloyd. NN Group heeft een voorstel voorgelegd aan de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen van Delta Lloyd om deze activiteiten te combineren door middel van een openbaar bod door NN Group op het totale geplaatste en uitstaande gewone aandelenkapitaal van Delta Lloyd voor EUR 5,30 in contanten per gewoon aandeel Delta Lloyd.

Tot op heden hebben de Raad van Bestuur en Raad van Commissarissen van Delta Lloyd, NN Group’s uitnodiging om het voorstel te bespreken en te komen tot een aanbevolen transactie, niet geaccepteerd.

Een combinatie van Delta Lloyd en de Nederlandse en Belgische activiteiten van NN Group is financieel en strategisch aantrekkelijk en gunstig voor de verschillende stakeholders van beide ondernemingen. De combinatie creëert een sterke en goed gediversifieerde speler in de Nederlandse markt op het gebied van pensioen, leven en schade verzekeringen, bancaire dienstverlening en vermogensbeheer, met een attractieve internationale positie, aanzienlijke groeimogelijkheden en aantrekkelijke klant proposities.

Het volledige persbericht is in het Engels te lezen op www.nn-group.com/Media/Press-Releases