NN Group benoemt management voor het gecombineerde Belgische bedrijf

18/04/2017

NN Group, waarvan NN Belgium een onderdeel is, heeft per 12 april 2017 Delta Lloyd overgenomen. Aan alle voorwaarden die aan de overname gesteld waren is voldaan, zoals de verklaringen van geen bezwaar (vvgb) van de Nederlandsche Bank (DNB), de Nationale Bank van België (NBB) en de Europese Centrale Bank (ECB), en de mededingingsrechtelijke goedkeuring van de Europese Commissie. De gecombineerde onderneming gaat verder als toonaangevende speler op het gebied van verzekeren en pensioenen in de Nederlandse markt, met een sterke marktpositie in België en met een aantrekkelijk aanbod in vermogensbeheer en bankieren.

Nu de overname is afgerond start het integratieproces. Het integreren van twee bedrijven is een proces dat zorgvuldigheid vereist en tijd in beslag neemt. In de loop van dit jaar zal meer bekend worden gemaakt over de bedrijfsstrategie voor de toekomst. De integratie wordt geleid door de Management Board van NN Group.

Vandaag heeft NN Group Jan van Autreve (1973) benoemd* tot CEO van het gecombineerde bedrijf in België. Hij is op 1 juli 2016 aangesteld als CEO van NN Belgium. Voorheen (vanaf 2010) was hij CEO van Delta Lloyd Life in België. Verder heeft hij verschillende senior management functies bij Delta Lloyd, Swiss Life en KBC Securities vervuld.

Daarnaast is Filip Depaz (1969) aangesteld om het integratieproces van beide bedrijven te leiden en wordt hij benoemd* tot Deputy CEO van Delta Lloyd Life Belgium. Vanaf eind juni 2017 zal hij onderdeel uitmaken van het Management Team van het gecombineerde bedrijf. Filip Depaz was CEO van Delta Lloyd Life sinds 17 mei 2016 en was eerder als lid van het directiecomité verantwoordelijk voor Operations, ICT & Facilities.

*De benoemingen zijn onder voorbehoud van de benodigde goedkeuringen, inclusief goedkeuring van NBB.

NN Group profiel

NN Group is een internationaal verzekeringsbedrijf en vermogensbeheerder, actief in 18 landen, met een sterke aanwezigheid in een aantal Europese landen en Japan. Met circa 11.500 werknemers biedt de groep pensioendiensten, verzekeringen, investeringen en banking aan meer dan 15 miljoen klanten. NN Group omvat Nationale-Nederlanden, NN en NN Investment Partners. NN Group is genoteerd aan Euronext Amsterdam (NN).

Over NN Belgium
NN Belgium is een modern verzekeringsbedrijf met sterke historische roots in België. Het bedrijf helpt meer dan 800.000 klanten (life & non-life) om te beschermen wat voor hen waardevol is. NN komt voort uit ING en maakt deel uit van NN Group. Meer informatie: www.nn.be.

Delta Lloyd profiel
Delta Lloyd biedt producten en diensten in verzekeringen, pensioenen, investeringen en banking aan. Delta Lloyd heeft 4,2 miljoen commerciële en retail klanten in Nederland en België. De vier merken zijn Delta Lloyd, ABN AMRO Insurance, BeFrank en OHRA. Delta Lloyd is genoteerd aan Euronext Amsterdam en Brussel, en opgenomen in de DJSI World en DJSI Europe.

Wie is Delta Lloyd Life?

In België is Delta Lloyd Life een vooraanstaande aanbieder van levensverzekeringen voor zowel particulieren als voor ondernemingen. Het richt zich op aantrekkelijke segmenten in de markt met de focus op financiële beschermingsoplossingen (invaliditeit, overlijden en pensioendekkingen). Delta Lloyd bedient 650.000 klanten in België. Meer informatie: www.deltalloydlife.be.