4 keer bewegen tussendoor

Als hardwerkende zelfstandige kent u ze wel, die dagen waarop het onmogelijk lijkt om wat beweging te zoeken. Gelukkig hoeft u daar niet per se voor naar buiten, deze oefeningen kunnen perfect op kantoor én zijn heel geschikt voor rug, schouders en nek.

 

 

 

Oefening voor rug en schouders

  • Zit met rechte rug op een stoel en steun met de voeten op de grond
  • Strek beide armen opwaarts en neem je handen vast. Houd dit enkele tellen aan.
  • Herhaal een paar keer.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Oefening voor nek- en halsspieren

  • Zit met rechte rug.
  • Draai het hoofd zo ver mogelijk naar rechts en houd die houding enkele tellen aan.
  • Herhaal naar links.

 

 

 

 

 

 

Oefening voor de onderrug

  • Ga op uw rug liggen en buig de knieën. Houd uw voeten plat op de grond.
  • Span uw buikspieren aan, waardoor het bekken kantelt. Uw onderrug wordt nu tegen de grond geduwd. Houd enkele tellen aan.
  • Ontspan de buikspieren. Het bekken kantelt nu voorover en de rug wordt hol. Houd ook dit enkele tellen aan.
  • Herhaal enkele keren.

 Picture3art2015-10-31

 

 

 

 

 

 

 

 

Oefening voor de heup 

  • Ga op uw rug liggen en buig één been, de voet plat op de grond. Het andere been houdt u gestrekt.
  • Beweeg het gestrekte been zoveel mogelijk naar buiten toe, op de grond, en weer terug.
  • Herhaal dit met het andere been.

Picture4art2015-10-31